Direktlänk till inlägg 23 april 2020

Japanska körsbärsblommor och Dipladenia

Av Sofia - 23 april 2020 18:15

Det finns verkligen saker att glädja sig åt i dessa tider, trots allt.

För det första - det som finns i naturen som nu på några dagar, i värmen, verkligen exploderar. Alla sippor och alla små löv som börjar visa sig och målar vår brungråa värld i oräkneliga nyanser av grönt. Det sägs att det gör ont när knoppar brister och varenda växt känner nog smärta dessa dagar.

För det andra finns det en del planterade glädjeämnen i vår trädgård. Ett japanskt körsbärsträd som nu är så obeskrivligt vackert. Som ett litet smycke på tomten. Förra året åkte vi på slutspelshockey till San José precis i denna tid så vi missade blomningen. Å det gäller att passa på för det är få dagar det är som vackrast och i full blom.

Igår köpte jag, eller rättare sagt - gynnade den lokala handeln (Nilssons blommor), en underbar Dipladenia, även kallad Sundaville. Förra året hade vi ett exemplar absolut hela säsongen - vår, sommar, höst. Lika fin i flera månader. Årets variant var rejäl och i största laget för bordet så det kan tänkas att jag köper en till - en något mindre.

Blommor och växter skapar lycka och skänker glädje. Så är det bara!

Ha en fin kväll!

Bild tagen för två dgr sen

Bild tagen idag

Så vacker!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards