Alla inlägg den 7 mars 2024

Av Sofia - Torsdag 7 mars 20:46

Då var det dax för Smålands nationaldag. Fössta tossdan i mass och många jag känner har publicerat läckra bilder på Instagram och Facebook på delikatessen. Å även jag fick en smakbit under eftermiddagens fika i stadshuset. Det stod - varsågod - på en skylt intill och jag var så extremt sugen så jag tog lite.

Resultatdialoger mellan nämnder och kommunstyrelsen och tre har vi betat igenom denna dagen. Socialnämnden, samhällsplaneringsnämden och barn- och utbildningsnämnden. Nu när bokslutet är klara pratar vi om dels detta och utmaningar och möjligheter. En otroligt bra dag med bra dialoger för det var verkligen dialog med spännande tankar och samtal.

Var otroligt trött i hjärnan efteråt men glad. Det görs så mycket fantastiskt bra i vår kommun. Man kämpar och jobbar på för att resultaten ska bli goda och för att målen ska nås. Det är ekonomiskt tuffa tider vilket vi vet och blir påminda om.

Efter det - en snabb stund på tekniska för att flytta min dator, skärmar och övriga tillhörigheter till nytt rum. Nu ska jag dela rum med projektledaren för vår kommande nya simhall. En otroligt trevlig kvinna så det blir kul.

Allmänhetens frågestund från 18 till 20. Ikväll var ingen fråga riktad till mig men det var verkligen intressant att lyssna.

Å min insändare var med i dagens tidning. Om jämställdhet. I morgon är det 8 Mats. En dag för jämställdhet. Internationella kvinnodagen.

Vi kämpar på!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards