Alla inlägg den 23 mars 2024

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett i-landsproblem och till slut ser man det inte. Dock nu, så oändligt mycket vackrare. Två planerade strömavbrott i veckan som gått och nu är de klara efter månader av grävning här i Spexhult.

Jonas har fyllt i jord i alla hålor som traktorgrävaren har gjort och vi har passat på att plantera lökar och minipåskliljor i kanten av tomten.

Jag har fått lite vuxenpoäng denna veckan oxå. Haft ute hela min garderob på vädring i omgångar och det blir ju fräscht alltså. Gott när det är gjort och jag kan erkänna att det inte händer varje vår. Idag var det kökets tur. Alla glas plockades ur från vitrinskåpen, torkade av alla dörrar och glashyllor. Vattendroppar från glasen när man tar dem från diskmaskinen blir retliga droppar på glasskivorna.

Även över skåpen samlas det damm och flott och i februari 2021 gjordes det sist. Skämskudde på den. Men vilken tur då att jag la ut tidningspapper så den mesta ytan var hyfsat ren. Idag blev det dagens tidning. Dock inte den sidan där jag själv var med på, den sparade jag.

Ha en fin lördag!!

Rent och snyggt

Här åker stolpen iväg

Utsikt fri från elledning

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards