Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Sofia - 1 oktober 2009 19:35

Så var det dax för vaccination Hepatit A för hela familjen. Tid - 14.45 vilket inte stämmer överrens med våra jobbtider direkt. Ulf fick sluta tidigare, hämta Elin, David o Stella. Johanna fick sluta tidigare o cykla till mitt jobb (vilket var kul att visa henne förstås). Jag fick offra fikarasten o lite till för att åka upp till vårdcentralen. David var först ut - glad i hågen - inget som helst problem. Elin likaså. Johanna började gråta o blev likblek i ansiktet (ungefär som när vår katt Tessi steriliserades). Sedan fick jag o Ulf sprutan, visst kändes det men inte mycket. Sedan var det då Stellas tur. Eftersom hon pratat HELA dagen på dagis om att hon skulle till doktorn o ta spruta trodde man liksom att det skulle gå bra. Hon gallskrek o ålade omkring på golvet. 3 man fick hålla henne så hennes arm skulle vara still..... Gråter Hur som helst - alla sprutor tagna o nu ska vi väl då vara skyddade med gulsot.


Tillbaka till jobbet - satt till halv sex. Det börjar dra ihop sig nu - på måndag sitter jag ensam med alla problem... lr jag menar möjligheter ; ) I eftermiddags hade jag velat vara vaktmästare, målare, rörmokare eller likande. Då hade jag fått åka Go-kart!!! Vår driftavdelning hade personalaktivitet. Har åkt Go-kart två ggr - en gång på vanligt sätt o en gång på is (i Sälen med mitt gamla jobb). Det är hur kul som helst!!! Ja, ja det kanske kommer fler aktiviteter - vem vet??


Hem o städa!! Hushållsnära tjänster!!! Hallå - någon som vill sälja?? Tar tacksamt emot förslag!! Tillfredsställelsen när det är fint ÄR väldigt skön men det var nog bättre förr. I grottorna behövde de nog inte jaga dammråttor...


Ha en bra kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards