Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Sofia - 27 oktober 2009 21:36

...lr rättare sagt åtta till halv sju!! Ändå har jag under hela dan tyst intalat mig "man KAN inte ta igen 7 arbetsdagars jobb på 1 dag".. På ngt sätt vill man ändå, vara så duktig, hinna så mycket, besvara alla mejl, svara så fort som möjligt i telefonen o vara servicevänlig till 110%. Dessutom hade de roat sig med att uppgradera hela kommunens ekonomiprogram (när jag precis har lärt mig det förra hjälpligt). INGET såg ut som det gjorde innan - tja, man lär sig säkert det oxå men det tar ju lite längre tid. Märkligt att "tiden" kan vara en sån fiende i vissa situationer. När man verkligen VILL hinna så mycket som möjligt känns det som att klockan springer ändå snabbare. Om ordspråket "tiden går fort när man har roligt" stämmer, har jag haft en riktigt riktigt rolig dag.... Flört


Jag har varit på kurs oxå. Två timmar tillbringade jag, tillsammans med andra som nyttjar ovan ekonomisystem, i Nässjö stadshus. Har aldrig satt min fot i kommunfullmäktigesalen innan så det var lite "mäktigt" (= kul va?). Även om jag har mina drömmar att engagera mig politiskt har det ju aldrig riktigt blivit av... Därför får jag väl va glad om jag får vara där genom kurstillfälle... Måste höra med min bror Anders vilken stol han sitter vid när han är där (alla har sina speciella graverade namnskyltar)! De kommer ju i morgon kväll.. De har bjudit in sig själva mor o far o mina bröder m. familjer. AAAAnar att det har med vårt bröllop att göra. Mamma sa i varje fall att jag INTE skulle fixa ngt så antingen kommer de mätta lr så har de med sig ngt.


Hur gick det då på jobbet? Jag var lite trött i ögat när jag stämplade ut 18.30 men det känns som att jag har koll på läget i varje fall vilket är SKÖNT. I morgon ska jag ta itu med alla de 60 fakturor som fanns i min elektroniska brevlåda. Detta var den enda syssla jag kunde delegera under semestern men jag lyckades tydligen inte!!! Inte alls...

Don't worry - be happy! I morgon är en annan dag!!


Kram alla därute!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards