Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Sofia - 29 oktober 2009 19:33

Å så har det efterlängtade brevet kommit. Vilken rätt ska vi ha i år? Förrätt, varmrätt eller efterrätt? Vi har fått förrätt för 3:e året i rad vilket är smidigt... Däremot har vi fått en mjölk- och fiskallergiker som gäst. Lite knepigt att få till en lyckad förrätt känns det som. Får väl slänga till dem en skinkbit o ett glas vitt vin.... Man ska ju inte bli för mätt... ; )


Första året vi var med på detta spektakel hade vi inte en aning om hur det skulle vara o bli. Få hem okända människor på mat o åka runt till andra främlingar....? Hur lät det? En aning skeptiska hängde vi på och blev glatt överraskade - det var supertrevligt o jätteroligt. Lärde känna många nya människor och på själva avslutningsfesten där alla inbjudna samlas var stämningen hög..


Kl. 16.30 kommer så två par (vilka vi inte vet än) till oss o när vi ätit öppnar vi ett kuvert där det står vart vi o de andra ska ta vägen. Det är upp till värdparet att ordna med transporter så vi har lejt in svärfar o grannen.


Frågan återstår dock - vad ska vi bjuda på? Parmaskinka rullad runt grissini samt avacado- o tomatsallad med chili/vitlöksdessing... Ja, detta är ju I-landsproblem o det är två hela dagar kvar..


Nu ska vi bänka oss framför Rosa Bandet-galan. Jag hoppar faktiskt över löparrundan idag. Lusten har jag o suget kvarstår men jag känner mig jättetrött, lite darrig i benen o matt. Vet inte riktigt vad det är.. Jobbat hårt idag men då är det ju huvudet som brukar ta stryk.


Kram till alla vänner o ni som läser o som jag inte känner - kram på er oxå!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards