Alla inlägg den 25 oktober 2017

Av Sofia - 25 oktober 2017 20:01

Man kan vara rejält trött på morgonen, när klockan (mobilen) ringer. Idag var jag ännu tröttare. Det kändes som att jag blivit överkörd av en lastbil. Har aldrig – tack-o-lov – blivit det men jag kan ana. Jag måste ha mina timmar men när jag ändå är obeskrivligt trött när jag sovit mer än nio timmar – då börjar man ju undra om det är som det ska. Skulle kunna börja sju varje morgon när inte barnen är här men ändå somnar jag om som en stock när Jonas säger puss-hejdå. Orkar helt enkelt inte gå upp. Jag vet att jag har möjligheten att sova en stund till. Vissa dagar funkar det att gå upp tidigare men definitivt för få. Det är skönt att vara på jobbet tidigt – hjärnan jobbar som bekant som bäst på dagens första halva.


Igår från kl. 16 stängde vårt ekonomisystem och ska så förbli stängt till måndag förmiddag. Uppgradering till ny version ska ske och det innebär att vissa delar av jobbet går bort. Har suttit nästan hela dagen med att skapa nya hyreskontrakt i vårt fastighetssystem och det tar sina timmar. Nya ytor och nya siffror – det är så många fält och rutor som ska bockas och fyllas i och det är tusen grejor att hålla i huvudet. Ett färdigt kontrakt ska sedan generera en fil till ekonomisystemet och man får verkligen hoppas att allt fungerar efter uppdateringen.


Efter jobbet gick jag på Spa. Ja, alltså inte Spa som ni tänker men att simma en timme, bubbla en stund och avsluta det hela med en lång stund i ångbastun – det är Spa för mig. I Nässjö simhall!!!! Så gudomligt skönt. Löpningen ger mig de flesta endorfinerna men det finns nog ingen aktivitet som får mig att känna mig så ett med kroppen som just simning. Att få simma på i sin egen takt (utan alltför många runtomkring) är så skönt. Känns som träning och stretching i ett och man riktigt känner hur bra och skonsamt det är för kroppen. Jag skulle vilja lära mig att crawla – tänk vad fort det skulle gå då. Skulle nog inte orka en timme å andra sidan men man kan ju blanda sätten. Nackdelen är jag irriterar mig på folk som ska ligga och tjabba i bredd. Simmar man så simmar man tänker jag, prata kan man göra i bastun eller på fiket. Det är svårt att köra om två personer när man får ”möte”.


Nu ligger jag i soffan och bara ÄR. Ensam i huset då Jonas är på truckresa (studieresa till truckleverantör) med jobbet i Ljungby inkl. mat och hockeymatch. Han och Hjalmarsson – lite dråpligt att två NHL-hockeyfarsor har exakt samma jobb och jobbar på samma ställe. Han lär komma hem långt efter att jag har somnat. Simningen tog – läge att lägga sig redan nu.


Må väl!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards