Alla inlägg den 26 oktober 2017

Av Sofia - 26 oktober 2017 19:15

Förutom det jag jobbar med (ska jobba med) har jag ibland fått frågor med extremt olika karaktär under de nio åren, jag nu har varit anställd här på Tekniska Serviceförvaltningen. I samband med folktomma kontor intill semester kan man få otroligt annorlunda telefonsamtal. Är då  personen i andra änden lite halv irriterad för att ha blivit runtkopplad ett antal gånger vill man göra sitt bästa för att hjälpa till med problemet (frågan).


Denna dag går verkligen till historien då en mycket udda förfråga kom. En vänlig man knackade på min dörr (efter att först ha varit i receptionen och därefter hos en annan kollega). För tredje gången drog han sin historia. Kort sammanfattning av det hela var att han sökte lokaler, tomma lokaler och helst med lasarettsmiljö. Han kom från Trollywood (=Trollhättan) och från ett filmbolag - Lukas Moddysson’s bolag – ni vet skaparen av filmen Fucking Åmål. Det har stått i tidningen om det – det ska göras film i Nässjö. Inte så mycket om Nässjö men scenerna ska utspelas i Nässjö med gatuvyer och olika stadsmiljöer bl.a. (här pratar vi härligt fin reklam för vår stad). TV-serien ska handla om en psykolog som verkar i en småstad i Småland och jag glömde faktiskt att fråga hur det kom sig att de just valt pärlan på höglandet (var så förundrad under hela samtalet).


Han hade hört talas om att det fanns tomma lokaler på lasarettet och skulle få besked framöver men ville höra med kommunen också för säkerthets skull. Ja, vi har ju inte mycket ledigt – inte där man kan filma i sjukhusmiljö i varje fall – men jag och mina kollegor förmedlade några kontakter så han var mer än nöjd. Jag undrade lite fint om jag kunde få en roll i serien (nej!!! det gjorde jag inte) men det skulle ju vara kul att vara statist.

  


Serien ska spelas in i vår och sedan sändas året därpå förhhoppningsvis. Det ser jag fram emot. Den kommer att vara sevärt om inte annat för att den filmas här i NÄSSJÖWOOD!!


Nu kväll! Simmet i går känns i kroppen och jag är inte ett dugg sugen på att springa trots att vädret medger det. Det blir en myskväll tillsammans med min sambo, till större delen spenderas den i soffan. Så skönt!!!


Ps. I mon är det fredag!!!!!!!!


 

Min lunch idag. Träsländarundan i sol!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards