Direktlänk till inlägg 31 mars 2024

Påskafton full med glädje

Av Sofia - Söndag 31 mars 16:10

Gårdagens påskafton var full med glädje. Jag mår så bra när barnen med respektive är hemma plus momo och morfar. Jag minns min ungdom när vi samlades alla och jag vill göra detsamma. Sen kan inte riktigt alla komma, i varje fall inte samtidigt. David och Matilda anslöt senare på grund av Frölunda hockeymatch och jobb. Alexandra fattades tyvärr helt. Men Henry fick med sig en låda Tiramisu till henne som hon älskar. Tiramisu var gårdagens efterrätt.

Det blev påskäggsjakt förstås enligt tradition och i år fick de jobba lite för att få sina ägg. Hissa ned flaggan till exempel där en av de tio ledtrådarna hängde. Undra egentligen vem som tycker det är roligast, mamman eller mina barn, ha ha. Mor och far anslöt kl 17 och det är så underbart när de kommer. David kom vid 20 och såklart hade Frölunda vunnit. Matilda kom från sitt jobbpass kl 22.

Det blev ingen traditionell påskmat. Det blev halloumi-lasagne och grillad kyckling. Gott!! Å brasa och sällskapsspel. Å senare sent i mörkret stöttade vi alla Johanna som ville bada. En riktigt tuff tjej. Efteråt badade hon och jag tunna, jag bangade på sjön. En helt underbar påskafton!

Efter dagens frukost sa vi adjö till Jois och Oliver. De skulle vidare med syskon till fika hos pappa Ulf. Vi packade mackor och kaffe i ryggsäck och gav oss ut på tur. Vi ser dagligen ett vindkraftverk rätt över sjön och har pratat om att gå dit. Idag blev det av. Rätt ut i skogen kan man säga. Över vildmossar och blöta marker, vi hoppade över tuvor och koncentrationen var på topp. Efter sju km kom vi fram och fikade gång nr två. Så kul runda även om mina fötter var dyngsura.

14 km tur och retur och nu är vi rätt trötta. Tur att det blev lasagne över från igår.

Ha en forsatt fin påskdag!!

Påskäggsjakt

Fina far och jag

Mor, Jonas och Oliver

Henry och Johanna

Underbart vårväder och promenad

Full koncentration

Vi kom fram

Rundan till vindkraftverket och sen hem

Jonas och jag fick oxå påskägg! Tack Henry och Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards