Alla inlägg den 5 november 2009

Av Sofia - 5 november 2009 19:05

Jag börjar bli rädd nu - riktigt rädd för svininfluensan!! Har inte varit det förut. Det har känts mer som mediahysteri. Helt plötsligt har karaktären på våra diskussioner kring fikabordet på jobbet ändrat karaktär. Kollegorna har börjat vaccinera sig och jag är benägen att göra detsamma. Det dör folk till höger o vänster o det känns lite luddigt och oklart om det har funnits bakomliggande sjukdomar i alla specifika fall.


De som vet o är mer pålästa än jag påstår att man har visst skydd om man någon gång har haft en rejäl influensa. Jag låg däckad i två veckor över milleniumskiftet (å missade nyårsfesternas nyårsfest). Hade ju en Elin i magen o gick på övertid. Hon väntade med att vilja ut till den 11:e jan - hon kände väl att morsan inte orkade föda innan. Tack Elin!!Tungan ute Det blev en lugn hemmakväll o jag låg i sängen o "hörde" raketer från 23.00--02.00


Förutom lite ångest för svininfluensan har det varit en helskön dag (trots ett snöigt o kallat elände). Har löst lite kluriga arbetsuppgifter som legat ett tag och det har känts som man har fått mycket gjort. Veckan har som vanligt gått i rasande fart o vi närmar oss Fars dag! Lotter, choklad eller kalsonger - vilket ska man ta iår??  Det blir i vilket fall middag i Torset hos far o mor på söndag.


En kvällskram a la cyberspace från mig!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards