Alla inlägg den 10 november 2009

Av Sofia - 10 november 2009 19:49

Före lunch idag kollade jag min elektroniska fakturakorg - där låg 13 st fakturor. "Hinner jag enkelt i eftermiddag" tänkte jag o gick lunch med vännen Lotta. Åt på nyöppnad restaurang kallad 25:an. Dyrare än normallunchen o inte lika gott kan man sammanfatta detta. Sällskapet var dock mycket trevligt vilket överväger...


Efter lunch öppnade jag min fakturakorg o skulle börja på att kontera. 53!!! st fakturor låg här nu o flertalet mellan 60-125 sidor. Nu hör det ju till saken att jag gillar just att kontera fakturor men efter några timmar börjar man lessna. Å det är så sant, precis som Ulf sa, det behöver såklart inte vara färdigt i samma stund jag får dem. Men sen vet jag hur det är. Det är som om djävulen flyger i en - man SKA bli klar!! I morgon är det nya grejer som kommer in o det är skönt att ha det rent när man går hem. Kl. 19.00 nådde jag ytterdörren (men jag blev färdig Skrattande)...


Idag kom både Elin o David hem o sa att de ville börja spela gitarr. Jag blev överlycklig o Ulf hänvisade genast till garaget... Det är ju svårt att komma intill Musikskolan o dess åtråvärda platser men nu verkade det som att platser fanns ledigt just för fiol. Jag har mina aningar. Elin är dödligt kär i Alexander Rybak o han filade ju rätt duktigt på sin fela... David älskar även han den låten - härligt hur inspiration kan väckas!! Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att de börjar spela ngt instrument. Det ger själen näring o sinnet ro! Pröva! Det är sant!!


Nu känner jag mig rätt trött. Kvällsmaten till småbarnen är klar o det är bara jag o Jois som ska äta...


  

Kvällsmat en helt vanlig vardag


  

Elin - som vill börja spela fiol!!


  

David - vill oxå börja spela fiol!


  

Ja, jag ÄR trött - drygt 18 000 steg o en fasligt massa fakturor....


Go kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards