Alla inlägg den 1 november 2010

Av Sofia - 1 november 2010 17:44

Det får bli ett inlägg till idag...måste få nån ordning på den här dan. Tänk vad allt kan kännas lessamt o grått ibland. Utan förklaring!! Man har ju absolut inget att klaga över...möjligtvis att ungarna har levt rövare och att övervåningen ser ut som ett fullständigt bombdnedslag då "Elins rum" befinner sig i allrummet ovan. Alltså alla hennes grejer. Hon ska ju nu få grått istället för rosa på väggarna och var ska man bara ställa grejerna...? Vill inte se eländet. Har heller ingen ork att få struktur på hennes kartonger. Dessutom är hon ju rätt bra på att slänga kläder till höger o vänster och absolut inte där de ska vara!! 


Efter att ha legat o depplyssnat på Triple & Touch i soffan en stund började lust for life återvända. Vilken musikskatt jag hittade här då! Laddade ned CD "1000 gånger" som säkert har ett par år på nacken eftersom Lasse C var med. Fantastiska låtar och jag tänk vilken slump att jag va med på den där konserten å nu hittade en massa fin musik ; ) "Drömmarnas ö" och "Kärlek på fotografi" - höjdare...


Träslända runt i novemberdis och nu tillbaka till ett alldeles tomt hus. Med tanke på dagens tidigare ljudnivå är det överraskande att det kan bli så tyst. Alla övriga familjemedlemmar är på stan, David o Stella sover hos farmor o farfar så behöver de inte gå till fritids i morgon. Kom nu genast på att jag kunde börja kl. 07.00 i morgon ; )


Ha en fin kväll!!

Av Sofia - 1 november 2010 11:59

Halloween! Näst efter julafton är det nog den "roligaste" höjdpunkten - i varje fall om man frågar våra barn... Det sminskas, fixas och planeras. Igår var de oförtröttliga o traskade från granndörr till granndörr. Med tanke på hur mycket godis de hade med sig hem så var det nog inte så mycket "bus" i husen. Johanna hade stylat Elin, David och Stella och efteråt delade de vinsten på 2. Johanna tog hälften och de tre övriga fick dela på den andra hälften. Eftersom den uppgörelsen tydligen gick hem la jag mig inte i. Ett tips till Johanna är, att så fort hon får, starta ett företag. Fixar hon såna uppgörelser in real life ger det bra förtjänst.


Idag är jag ledig med barnen. Har nu spelat två olika memory med Stella o jag kan konstatera (å hon med) hur kass mamman är på detta. Antingen sitter jag i andra tankar o kan inte koncentrera mig eller så är jag verkligen skitdålig på att komma ihåg vilka bilder som lyfts...å framför allt var de låg... 


Till middag blir det fisk!!!!! Frågan är till hur många. 4 egna barn eller alla kompisarna oxå ; ) Gott ska det bli! I morgon är det jobb igen. Nej, jag har inte kunnat låta bli jobbinkorgen idag... Lite kan man ju uträtta när man tar sig en kik....


Ha en go dag!!!

  

David mumie, Elin och Stella (visst ser hon läskig ut???)


  


  

Överjäklig på memory....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards