Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Sofia - 21 oktober 2015 19:05

Igår tränade jag. Inget ovanligt i sig. Denna gången blev det dock i vatten. Längesen jag simmade och varje gång jag ligger där och far fram i vattnet frågar jag mig varför det inte blir oftare. En timme med bra tempo och man blir nästan svett. Underbart! Två banor öppna för motionssim, två för träning och två för lek och plask. Halva tiden gick det bra och resten blev det till att kryssa, simma om för att simma i den takt som passar mig. Om jag skulle ha lika mycket styrka i armarna som i benen vore jag en raket. Skulle jag sedan "lära mig" simteknik istället för att fresta nacken - ja, ni vet säkert hur kärringsim är...skulle det gå ännu fortare. 


Jonas fastnade vid asfalteringen i Grimstorp så jag tjuvstartade och han kom därmed aldrig ifatt. I ärlighetens namn hade han inte gjort det ändå. Simning är ändå en gren där lilla jag är bättre än vad han är. Än så länge kanske ska tilläggas…. Skulle vi simma stadigt två ggr i veckan skulle hans säkert vinna med tiden. I löpningen slår han mig på fingrarna efter en bra träning i sommar och höst. Det är ändå skönt (som den vinnarskalle jag är men alltid inte vill tillstå) att jag får vara snäppet bättre på något…. Efter lite relax i bubblet och ångbastun var man hyfsat mör i kroppen och det känns att hela kroppen fått jobba. Glädjande är att simhallens omklädningsurm (damerna) är iordninggjorda och igår kändes det mycket fräscht. Välstädat har det alltid varit i Nässjö simhall och nu får vi hoppas att hallen håller tills kommunen får loss pengar till en ny hall (!!?!!) 


I dag har någon elak människa hällt sirap i min dator. Jag såg aldrig när hen gjorde det men så onödigt…och jättedumt. Ekonomisystemet bara tuggar och tuggar…och för varje gång man vill ha en lite större rapport får man upp samma meddelande ”Agresso svarar inte…..” Galen minst sagt! Att vänta när man vill ha ut siffor är frustrerande. Sirap är som bekant inte så lätt att tvätta bort….men i morgon är det säkert ok igen!


Ha en fortsatt fin onsdag!


 

Brukar få lite vardagsbilder från mamma ibland...hur de har det på dagarna. Allt från pappas vedfix, deras lingonplockning till bullbak och fikastunder. Idag blev det en vacker höstbild på deras fina hus i Torset!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards