Alla inlägg den 29 oktober 2015

Av Sofia - 29 oktober 2015 18:08

Flytteri flyttera..... När man väl börjar så går det ju riktigt bra. Att flytta! Under de senaste två åren har jag genomfört två st bostadsflytter så att vika ihop lite flyttkartonger idag kändes onekligen bekant. Att flytta på jobbet är dock en helt annan sak. Särskilt när man inte riktigt vet om man kan flytta det datumet/den vecka som sagts. Eftersom jag då ska resa bort "mitt i flytten" gäller det att förbereda och börja packa ned sådant som man inte behöver så ofta. Det finns pärmar som jag bara tittar i några få gånger per år, det finns pärmar som jag dagligen använder. Det man har på skrivbordet (de papper och det material man jobbar med för tillfället) vill man ju helst inte lägga ned i en kartong alls utan bara lyfta från det gamla skrivbordet till det nya.


Jag kollade in i mitt nya kontor idag. Tittar jag ut genom fönstret ser jag nu upp mot Norråsaskolan (fast jag ser inte själva byggnaden). Nu ska man ju inte glo ut genom fönstret på dagarna men att få lite blå himmel att vila ögonen då och då är ju mer än trevligt. Sol och blå himmel ja, det har varit mycket av den varan i höst. Fantastiska dagar är det och allt blir lättare än när vinden tar i och regnet piskar.


Häromdagen var  Elin och Stella ute och fotade. Blir mycket berörd av bilderna. Dels för att jag älskar motiven (såklart) och även att bilderna är så otroligt vackra. Att något som är så vackert samtidigt kan göra lite ont…. Märklig känsla! Som jag skrev på Instagram igår. Hon är inte bäst på matte i klassen, Elin, men hon har nåt annat, nåt djupare, vackrare, bättre….. Det "räknas" ju tyvärr inte så mycket i vårt samhälle som är fyllt av prestige och prestationer och där vi alla tycks tro att den som har mest pengar när man dör vinner....


Ha en fortsatt fin torsdagskväll!


     

Elin och Stella i höstens skönhet



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards