Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av Sofia - 25 oktober 2015 15:13

Gårdagskvällen var härligt trevlig och mycket god. Läcker mat (som vanligt hos detta värdpar) och magen blev mätt och go. Dajmtårta och kaffet efteråt satt fint. Både 50-åringen och 18-åringen blev nöjd och glad för sina presenter. Jag, Jonas + mina barn tillsammans med Anders m familj gav henne ett äventyr på häst framåt vårkanten. Rida (tölt) på islandshästar i Lövshult och även jag överväger att sätta mig på en kuse. Sist jag satt på ett sånt djur (och dessutom blev avkastad) var jag sju år....så det är ett bra tag sedan... Igår fattades Elin och David. Elin dyngförkyld och David var på bandycup i Bollnäs. Under kvällen blev ett glädjande resultat att P16 NIF hade gått vidare till söndagens (dagens) slutspel. Tusen tack Monica och Pelle för en supergo kväll!!


Hela dagen har känts lång trots att jag sov lääääänge. Vi fick ju en timme på köpet i natt vilket alltid känns mycket bra. Tänk om man kunde få fler såna bonustimmar lite då och då...? Nu är det slut med eftermiddagsrundor på vardagarna till Spexhult tur och retur. Mörkret inverkar nu på löparvalet och man får ty sig till gatlyktornas sken. Överväger förvisso pannlampsinköp men jag vet inte om jag vågar springa i mörker ändå.... Ändå vet jag att eventuellt vilda djur i min väg är räddare än jag men det hjälper inte.


Fick bromsa för tre stora älgar på väg till Sandsjö igår. Olustkänslan är mastig när man tänker.....om jag kört fortare...om jag kommit några sekunder tidigare. Stella såg dem först och även hon pratade om älgar HELA vägen hem och ville jag skulle köra i 40 förbi detta ställe på hemvägen.


Ha en fortsatt fin söndagskväll!!


 

Kvällens värdar - bror Pelle och 50-åringen Monica

 

Gäster vid bordet

 

Mamma, min kusin Björn Rapp och hans Camilla

 

Monicas föräldrar Marianne och Roland, pappa Kenneth och mamma Gunilla


 

Jonas, jag och bror Anders

 

Ungdomsbordet

 

18-åringen Kristin öppnar paket

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards