Alla inlägg den 24 oktober 2015

Av Sofia - 24 oktober 2015 18:05

Härliga sovmorgon! Efter den mycket trevliga gårdagskvällen med Tina och Henrik + barn behövdes det. Min potatis- och rödbetsgratäng och Jonas rostbiff på älg och rådjurs gifte sig bra i munnen (som Ernst skulle ha sagt). Ett ståtligt bröllop helt enkelt! Inte alltid man hittar något "nytt" att göra i köket som man vill göra igen och igen och igen...


Lite frisk luft hann jag med innan jag och Stella åkte ned till Sporthallen på eftermiddagen. Susanne messade redan i ottan och undrade om jag ville komma och kolla på hennes Tindra och Alexander som spelade zontävling i bordtennis. Passade bra i mitt dagsschema att titta en stund kl. 14.00 för att sedan hinna hem och fixa lite middag och därefter födelsedagsfester i Norra Sandsjö. Fick se en hel del pingis men tyvärr inte med Alexandera (Tindra var redan färdigspelad och hade vunnit 3 av 4 matcher och slutade därmed 2:a i sin zon). Tävlingarna var försenade och när klockan blev 14.45 åkte vi därifrån. Jag fick ju se Alex värma upp i varje fall. Det gick mycket bra för honom oxå och även han kom tvåa. Fler duktiga spelare från Sandsjöfors tog medaljer! Stort grattis!!!


Om en liten stund blir det vidare färd mot Norra Sandsjö. Släkten ska fira Monica som fyllt 50 år och Kristin som fyllt 18 år. Med stor sannolikhet blir det bröllop även i kväll. Alltså smakerna kommer gifta sig i munnen...... Monica är inte bara 50 år, mamma och förskolelärare - hon är en fena i köket oxå!!


Ha en fin lördagskväll!!!


 

Här är duktiga pingisspelare. Tindra tvåa och så även Alexander!!!

 

Även vår häck har dressat om till höstfärg!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards