Alla inlägg den 11 november 2015

Av Sofia - 11 november 2015 16:30

YES!! Nu har jag köpt ett dygns surf till. 40 dollar - som hittat. Översatt i vin är det fyra glas så nu går Merlot bort två kvällar. Är vi från Småland eller? Jag prioriterar att konekta med världen o vill Jonas ha reda på hur det gick i gårdagens hockeymatch för Ottawa får han köpa in sig, he he... Jag skojar - både om det ena och andra!

Gårdagen på Labadee, Haiti var suverän. Overkligt vackert. Höga berg, turkos och klart vatten. När jag simmade såg jag nästan piratskeppen komma.... Solen var het och det är inget problem för varken badkrukan "Siggrid" eller "Åånas" att doppa sig. Det är så vi heter här ombord. Det enda problemet var alla haitianer som ville sälja saker till oss. Har aldrig varit med om maken till att bli nedtjatad. Värre än handlarna i Egypten. En uppdukad jättebuffé i skuggan satt fint. Sen simmade vi en stund till. På eftermiddagen tog vi en välbehövlig tupplur. Kostade även på oss varsin Ben&Jerry-glass - makalöst god!!

Idag är en stor dag!!! 11/11!! Idag har vi nått Jamaica och platsen båten stannar vid heter Falmouth. Nya äventyr väntar och jag skulle bli förvånad om vi inte smakar rom nånstans... Även om det kanske i värmen....passar bättre med champagne!!

Ha en fortsatt fin onsdag!

Semester!!!

Panta mera.... :)

En tur på båten

[Bild]

Godaste glassen

[Bild]

Vi närmar oss Jamaica

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards