Alla inlägg den 23 november 2015

Av Sofia - 23 november 2015 20:54

I morse valde jag att gå till jobbet. Det tar cirka 15 minuter och är ungefär den tiden det tar att skrapa bilens rutor och göra Hondan körduglig (fem minuters körväg till jobbet utan rödljusstopp). Skönt men väldigt kallt. Det verkar som om jag tål kylan ÄNNU sämre detta år (om det överhuvudtaget är möjligt). Det kanske var den karibiska värmen som gjorde kroppen lite vilse... Är det månne vår nu?....kanske kroppen tänkte...för några veckor sedan...

Passerade Stora Torget och får till min stora förvåning se istappar och bollar i alla träden. Så häftigt och vad glad jag blev. Något nytt i vår stad! All heder åt de traditionella ljusslingorna men lite skoj med en nyhet. Minns en gång när jag var i Malmö i december. Massor av istappsträd och det var så häftigt att se i mörkret. Längtar att få se Nässjö torg i denna skrud.

Åt idag för andra gången lunch på nya restaurangen Caférangen. Ett nytt ställe som öppnat i f.d banklokaler på bästa läget invid torget. Å i framtiden kanske det öppnar fler restauranger o fik runt torget med tanke på att nästan alla banker har sina lokaler där.... Bankerna verkar ju minska sina ytor och vill knappt ha in nåt folk längre.....fler o fler bankärenden ska du sköta via nätet o pengar ska utrotas trots att vi just tillverkat nya... Maten på lunchen var hursomhelst supergod, trevlig atmosfär och häftig, enkel inredning. Snart öppnar Subway och stort grattis till oss som bor i denna stad. Nässjö rockar ju loss!!

Efter en mastig arbetsdag är jag riktigt trött. Förkylningen börjar ge med sig - glad för det!!!

Godnatt!!

Istapparna syns knappt här..men vänta bara...

Nytt nice place

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards