Alla inlägg den 27 november 2015

Av Sofia - 27 november 2015 17:51

Fredagsfester förekommer inte så ofta. Anledningen är att man är mer eller mindre död efter en veckas jobb. Att jag överhuvudtaget kan skriva ett inlägg på min blogg idag innan gästerna kommer är ett under. En lång arbetsdag som avslutades med ett superviktigt möte som skulle hålla på till klockan fyra..... Vi blev dock klara tidigare och jag skyndande hem och dammsög av det värsta och fixade till dukning etc. Sedan kom min käre sambo tidigare än förväntat och vi fick ihop sallad, gratäng, snacks till "förlovningsdrinken" (vi måste ju fira detta med dessa gäster) i ett perfekt teamwork. Vi har läget under kontroll.


Gästerna som ska komma är fina fru och och herr Fridsäll. Mannen är en kusin till Jonas och hans pappa är faktiskt född och uppvuxen på Mellangatan 19.  Har träffat pappan - en mysig farbror, en gång på en annan fest och han förklarade att Nässjö var en fin stad att bo i. Å visst är det det! Däremot har jag inte koll på nr 19...har gått gatan bort ett antal ggr och jag får inte ihop vilket nr det är. Möjligen är huset rivet...


En arbetsvecka är slut och jag med den. Vädret tar dessutom kål mig. Fy vilket rusk. Hade tänkt att ge mina ben en fin present till lunch. En promenad men tack men nej tack. Det är liksom inte ens skönt när det blåser in precis överallt. Det blir en dag med icke-motion. Sådana dagar är oxå dagar trots att jag blir rastlös. Det ger ännu mer sporre till morgondagens förhoppningsivs runda. Nu har jag fått ny enerig och väntar med spänning på våra gäster!!


Ha en underbar fredag!!


 

Parmaskinka, stark ost och färska fikon.... Allt-i-ett!!!

 

Gratängen ska snart in i ugnen... Supergod!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards