Alla inlägg den 8 november 2015

Av Sofia - 8 november 2015 23:05

Det är en märklig känsla att vakna mitt i natten kl 02.00 o vara HUR pigg som helst. Jetlagen gör sitt men jag trodde nog att jag skulle va klubbad säl till framåt 9 am. Vi tog en morgonpromenad kl 6 och såg solen gå upp över Orlando. En ägg, bacon- o ostmacka på ett hak o blaskigt kaffe. Ett dopp i hotellpolen och på Jonas initiativ en pass på löparbandet. Å jag tackade inte nej. Vi hann hur mkt som helst innan vår trevlige taxi-chaufför (från igår) tog oss ut till hamnen. Han informerade om allt värt att veta betr incheckningen på båten (han har väl kört en del folk till dessa kryssningar) o tog bara 100 dollar för 1 h bilfärd. Han kommer o hämtar oss nästa söndag för samma pris. Check!

Första lunchen är avklarad. God o fräsch buffé. Det lär dock ta tid att lära sig var allt finns. Man hittar nog som bäst när vi har kryssat klart. Vår balkong är stor vilket jag inte trodde. Typ 2*4 meter o det är inte dåligt. Den är varm oxå. 32 grader är det här o när båten väl går fläktar det nog behagligt därute.

Vi har precis varit på säkerhetsinformation och det klart.... Skulle Titanic återupprepas vill jag ju helt klart veta hur jag ska bete mig. Att simma bland hajar känns inte som nåt alternativ.

Nu glider vi sakta fram på havet och har lämnat Amerika för en vecka! But we'll be back!!

Godnatt i Sverige! Godkväll för oss!

Freedom of the seas

Vi får plats

Kl 5 pm - avfärd

En selfie varje dag är ett måste

See you later Orlando

Av Sofia - 8 november 2015 04:10

Nu har jag för första gången klivit på amerikansk mark. Vi sitter på Detroits flygplats och väntar på planet som ska ta oss till Orlando. Otaliga säkerhetskontroller har vi passerat och diverse frågor... Vad ska ni göra i USA? Lekte lite med tanken att jag skulle svarat: Skit du i det...men det hade nog inte varit så populärt.

Jag ser antagligen rätt farlig ut för mig stoppar de då överallt. Jonas släpper de förbi men mig vill de kontrollera extra noga. De stoppade mig på ett ställe på Schipol, fick ta av mig skorna och de drog med nån remsa på mina händer och kollade sedan remsan i datorn... DNA-matchning mot brottsregistret? När vi kom till säkerhetskontrollen i Detroit la vi som vanligt bagaget i lådorna för röntgen o så skulle vi tömma fickorna för att sedan själva kollas. "You've forgotten something in your pocket" hörde jag högt o tydligt varpå tre andra säkerhetsvakter glodde på mig (plus några resenärer). Jag glömde avsiktligt en tampong i fickan - det är ju ändå inte metall... Pinsamt att visa upp den för alla!! De log.

Förutom att jag har migränliknande huvudvärk och är dödens trött har vi haft en mkt spännande och rolig resdag. Allt har flutit på bra såhär långt.

Vi hörs!!!

När jag skulle publicera inlägget funkade inte Wi-Fi på flygplatsen... Nu är klockan 22 o bi har äntligen nått hotellet i Orlando. Tropisk värme och neonljus typ överallt. Denna stad sjuder av liv men nu vill vi bara sova!!!! Tacksam att alla plåtlådor...eller jag menar plan fungerar som de ska. Ju mer jag tänker på det desto mer förundrad blir jag....

Natti natti

Vi åkte över Grönland

Över norra Kanada

En terrorist och en snäll Karlsson

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards