Alla inlägg den 1 november 2016

Av Sofia - 1 november 2016 18:58

Idag vaknade jag av mig själv. Alltså utan klockhjälp. Min iPhone har nyligen fyllt två år och det är som om nån liten rackare sitter inuti telefonen och tycker att två år nog?inte mer? Nu börjar den krångla. Mitt alarm ringer random, det vill säga ? jag kan inte lite på funktionen. Idag startade larmet men utan ljud trots att den inte är inställd på ljudlös samt att volymen på medel. Ingen trevlig känsla att man inte kan lite på att det ringer. Har en gång för alla fimpat klockradio och väckarklocka och tänker inte köpa något nytt i den vägen?. Tur att man har flextid på jobbet, inte hela världen om man kommer efter åtta (om man inte har inbokade möte förstås).

Såg ett inlägg på Instagram i morse (Tack Malena!!!) vilket stämde in till 110% på mig. Om man ändå vore en björn och fick gå i ide. De två kommande månaderna är verkligen inte de bästa på året och TROTS att julen ingår där känns det ofantligt länge till våren. Vissa dagar kan jag verkligen låta bli att tänka negativt kring snö, is och kyla inkl. regn och snålblåst men vissa dagar går det bara inte?. Idag är en sådan dag. Glädjande nog fick jag inte en droppe regn på mig under promenaden till jobbet och rundan på lunchen.... Inte heller när jag gick hem. Jag utmanar förvisso hela tiden eländet när jag inte tar bilen men jag inbillar mig ändå på något sätt att jag blir stärkt av att hela tiden trotsa vädret även om det tar emot. Vet hur pigg jag blir när jag får frisk luft.

Väck mig till våren! Det är lite synd att man känner så. Regniga, gråa och kalla dagar är också livet. I allra högsta grad. Har bara så svårt att njuta av just dem ibland? Allt blir lite lättare av bra sällskap. Höstlov för barnen denna veckan. På torsdag planerar jag att åka med tåg till Jönköping och gå på stan (inte A6). Har hört att McDonald?s, Stadium och Intersport ska lägga ned i City. Det är helt enkelt lika bra att jag åker in och försöka hjälpa upp det lite?

Kvällen inleddes med premiär. 1:a november o vi har avsmakat Blossa 16. God god! Kråkbär i år!

Go kväll!!!

Tack Malena - min gamla barndomsvän o granne!!

God!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards