Alla inlägg den 30 november 2016

Av Sofia - 30 november 2016 18:41

Ingen rolig känsla. Dagen efter ett migränanfall är man rätt trött. Frampå eftermiddagen igår blev jag åter lite människa och kände mig piggare. Å framförallt gladare. Det är inte roligt när det pågår. Mörkt och stilla är det bästa. Dock händer det mer sällan nu än förr. Det får man vara tackam för.


Denna dagen har gått i en rasande fart och inklusive en promenad runt Träslända blev den mycket bra. All asfalt före och efter grusvägarna var snorhala och just då önskar man ju att hela stan är grusbelagd (fast bara då). Hyror för januari 2017 är körda och kan bockas av i listan. Gott! Hela eftermiddagen har jag suttit med en aktivering av ett stort investeringsprojekt – och systemet vill inte det jag vill. Hur många försök som helst och man kommer ingen vart. Det är inte ofta jag tappar humöret utan man andas lugnt och fint och försöker igen. Jag är en mästare på att lura systemet när det inte funkar med alla buggar men denna dag var datorn extremt svårflörtad. Jag har spärrar - annars hade nog något flugit i luften... Ja, ja – det blir en ny dag i morgon. Har nu gått igenom samtliga inställningar för 20:e gången (hemma) och kontollerat att det inte är något handhavarfel. När ett projekt sträckt sig över många år kan gammal bröte ligga o störa. Jag har inte byggt detta systemet själv så allt som ligger bakom kan man ju inte.


Barnen har varit lediga idag och faktum är att det såg riktigt bra ut när jag kom hem. Hade iofs skrivit en lapp att de skulle plocka ur diskmaskinen och det var åtgärdat. Hemmagjort potatismos och isterband blir det till middag och även om jag inte är någon stor fan av mos så är de övriga det.


Musik gör mig lycklig! Alltid, alltid, alltid... Nä jag låter inte som LP (som dundrar ut ur reklamkanalerna allt som oftast) men det är ju inte meningen heller. Jag är ju Sofia. Min dotter Johanna tyckte min cover var bra och det är värt såååå mycket!!!


Lost on you! LP alias Sofia :)


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards