Alla inlägg den 10 november 2016

Av Sofia - 10 november 2016 19:23

Det är halt på ?Rödjavägen? från Landsbro till Norra Sandsjö kan jag meddela..... Även att jag har vinterdäck. Inte dubbar men ändå. I en hastighet av 54 km/h bara gled bilen i väg i en kurva. En hyfsat otäck känsla med tanke på den låga hastigheten. Tur att jag inte fick möte. Annars är det en rätt go sträcka att köra på morgonen innan jag börjar jobba. Morgonradio och ett varmt säte. Det gäller att se det positiva i tillvaron. Jag gläds fortfarande över min ?nya? bil och att jag slipper bekymra mig för trasiga bromsar, däckinköp eller annat strul. När man privatleasar ingår det mesta. Men det kostar ju en slant varje månad....

På lunchen gick jag runt Träslända. Den där turen är vacker i alla årstider och idag när det var för ovanlighetens skull var ganska vindstilla, solen sken på de snötäckta träden ? ja, vintern kan ju vara helt okej (även om jag tycker den kom väl tidigt i år). När graderna är som idag känns det helt ok. Den eviga längtan efter våren blir bara lite längre.... Lyssnade på Carolas nya julskiva, Drömmen om Julen, medan jag gick. En fantastiskt bra samling julsånger och man får ju lov att säga att hon sjunger allt med en otrolig inlevelse - allt från nya sånger till de mer traditionella. Hon får allt att låta så äkta. Dessutom har hon en röst som är oslagbar och jag gillar den som mest utan allt för extrema höjder. Hon behöver liksom inte alltid bevisa att hon kan, för hon kan.

Mamma och jag sjunger enligt tradition i Norra Sandsjö kyrka på Julafton och det vore trevligt om man kunde hitta någon ny vacker sång. Jag hittade en riktig pärla på Carolas nya album men det gäller också att hitta noterna. Eftersom den är så ny blir det lite svårare att lösa. Nu tror jag ju inte att folk har med sig anteckningsblock från år till år och noterar ned vad vi har sjungit och sedan jämför.... Personligen tror jag eller vet....att de flesta vill höra traditionsenliga sånger. Men som sagt, det kan vara mycket trevligt med något nytt!

Ha en fortsatt go kväll!!

Vacker vy

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards