Alla inlägg den 13 november 2016

Av Sofia - 13 november 2016 19:33

Pappas dag hela dagen! Söndagen startade med hotellfrukost. Njae, inte på hotell men typ, fast hemma på Borogatan i Landsbro. Jonas dotter Miccan hade ordnat till det hela och när vi satte oss framför elden var det skivad kiwi, banan, gurka, kokt ägg, stekt bacon, jordgubbsjos och grekisk yoghurt samt gott bröd. En helt underbar start på dagen och så jättemysig som både jag och Stella fick snika till oss i ottan.


Därefter åkte Stella och jag vidare till Torset för att fira min far. Ett fint 11-kaffe och hit kom även bror Anders och Lotta. Alltid mysigt att träffa dem. Vi jobbar allihopa hela dagarna i samma stad men det är inte ofta vi möts ändå. Arbetsuppgifter, scheman och möten sätter lite stopp för det, tyvärr!! Stella och jag stannade kvar på middag och helt plötsligt dök Jonas upp. Såklart han kunde slita sig från sina älskade torkar på Rörviks Timber i Myresjö och få gomat i Torset. Å det var gott, som alltid! Innan vi åkte hem pratade vi julsånger och alla som vill ha en fin stund på julafton kl. 12 innan allt julstim drar igång på allvar - kom!!!!!! till Norra Sandsjö kyrka! I år blir det ett extra fint program med undertecknad och mamma Gunilla.


Vidare hem till Nässjö, Stella skulle på sin Cheerleading och jag passade på att lufta benen i en och en halv timma innan det var dax för NIF P16 att möta Åtvidaberg i Stinsen Arena. Ja, David hade väl inte supermycket att göra med tanke på att resultatet blev 12-3 o vinst för NIF MEN han gjorde ett par fina räddningar och jag myser i den kalla hallen och fryser... Fy attan. Att se en hel bandymatch är en pärs trots att jag har dunjacka, kofta, underställ, linne, överdragsbyxor och dubbla sockor... Suck! Jag är inte gjord för bandyhallar!!


Nu är det bara kvällsmaten kvar på denna fars dag och ikväll finns inte en enda pappa här. Bara mamma och kidzen!


Ha en fortsatt fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards