Direktlänk till inlägg 2 mars 2024

Noll immunförsvar

Av Sofia - Lördag 2 mars 17:01

Kände det redan igår kväll. Började frysa och det kändes tjockt i halsen. Plus en obeskrivlig trötthet. Vaknade helt igenkorkad och förkyld. Känns som jag inte har någon motståndskraft i kroppen. Noll immunförsvar. Har träffat otroligt mycket folk i veckan o det klart, nån bär ju på någonting. Antingen medvetet eller omedvetet.

Idag skulle vi efter frukost åka till Stenungsund, jag, Stella och Jonas. Vi skulle hälsa på hans dotter Miccan med familj, sova över och bara hänga. På hemvägen skulle vi tigga till oss kaffe hos Johanna och Oliver i Borås. Oliver fyller år nästa fredag - internationella kvinnodagen- så det var extra passande att besöka dem. Hade verkligen sett fram emot utflykten, särskilt när Stella ville följa med.

Lack och ledsen vid frukosten när jag inser att jag varken orkar eller ska åka. Inte kul att förmedla mina baciller vidare. Jonas åkte och jag satte mig i fåtöljen och tittade ut på en grå och disig utsikt. Såg inte ens sjön.

Men med det onda följer lite gott. Kunde i flera timmar ägna min uppmärksamhet åt att läsa igenom nästa veckas underlag till de olika nämndernas resultatdialoger. Plöja och förstå ett antal resultatrapporter - bokslut - verksamhetsberättelser. Å dessutom jobba en hel del med mitt andra vanliga jobb. Det var bonus. Trött i hjärnan gick jag ut en kort promenad och sög i mig gråheten ute. Vädret var mjukt och snödropparna står där gulligt i landet. Ett samtal till mor och till Johanna gjorde mig på mycket bättre humör. Längtar ihjäl mig efter Borås-borna. Till påsk får vi träffas!

Kan inte, hinner inte bli sjuk igen. Nu vilar jag och sover bort det här. Först en mysig mello-kväll med Stella!

Den här synen får en gråmulen dag att lyfta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards