Direktlänk till inlägg 8 mars 2024

Internationella kvinnodagen

Av Sofia - Fredag 8 mars 18:21

Vilken dag! En riktig höjdardag! Politiskt arbete eller representation fyllde denna 8 mars. Kvinnornas dag.

Idag på förmiddagen hade jag äran och förmånen att vara med på invigningen av nya tågdepån i Nässjö. En stor dag för regionen och för Nässjö kommun. Det stärker vår position som järnvägsknut än mer. En depå där kapaciteten ökar och tanken är ju att fler människor ska välja det miljövänliga sättet tåg för transport. Dessutom bättre arbetsmiljö för de som reparerar och städar tåg. Solceller på taket, förstås på denna byggnad.

Många tal hölls av höga befattningar på regionen, Länstrafiken, NCC (som både sanerat marken efter impregneringen här och byggt lokalerna) och tågleveratören. För de kommer ju snart, de efterlängtade nya tågen. Om några månader. Det bästa talet hölls av Malena Tovesson, Nässjö kommundirektör. Önskar jag hade spelat in det. Hon fångade allt mitt i prick. Tåget som körde in i depån klippte bandet och god tåttårta och kaffe på det. En bra förmiddag. Ni kommer att kunna läsa allt i morgondagens tidning.

Fick tillbaka min bil idag och nu är den reparerad efter en påbackningsskada tillika smitning. Ca 6 lakan fattigare på självrisken. Suck.

Vidare mot Bodafors för att uppmärksamma en driven kvinnlig företagare från Centerkvinnorna Nässjö krets denna dag. Anna Kilén fick årets utmärkelse idag och det var så roligt att se hennes förvåning och glädje. Anna-Catrin hade ju ringt och låtsas vilja köpa gardiner, vilket är rörelsen hon driver. Kiléns Textil i Bodafors och det går hur bra som helst. Även tidningen kom dit. Riktigt kul!

En fullproppad vecka slutar med brasa och röda geléhjärtan. Jag fick även blommor av min make för att gratta den kvinna jag är. Han ligger på plus!!

Tal av Malena Tovesson

Cool och god tårta

Claes på NNAB, Malena kommundirektör och Carl-Johan Sjöberg, trafikdirektör på Länstrafiken

Centerkvinnorna Nässjö krets uppmärksammar Anna Kilén som kvinnlig företagare i Bodafors. En lyckad satsning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards