Alla inlägg den 2 november 2012

Av Sofia - 2 november 2012 18:17

En till sån härlig dag denna vecka! Två dar fritt från hyreskontrakt och ekonomiska uppföljningar. En mycket kort sammanfattning är att jag inte gjort ett smack om man ser det ur en nyttohetsvinkel. Ingen städning, ingen tvätt...inget tråk.... Startade dagen med sen och lång frukost tillsammans med Stella och David. Övriga familjen sov.... Sedan spelade jag kort med Stella. Vänd-10 och Stress så länge så t.o.m Stella ville göra annat för ovanlighetens skull. Sen åkte vi ner på stan. Efter några småärenden tog vi en fika som "middag" på Thimons tillsammans med mor och far som var i stan och stoooooorshoppade. Pappa skulle ha ny finkostym. Jag var senare smakråd åt far på Beson (heter det så nu?) och kostymen satt förstås som en smäck. Han är en tacksam klädhängare, min far. Priset.....jag min klädbudget för ett halvår spolades bort....och det säger ju absolut INGET iofs - "hur långt är ett snöre"....?


Inhandlade en flaska BLOSSA glögg av årets variant.  Ingefära...måste ju bara vara en hit. Älskar denna smak!! Jag avsmakade den nyss, kall med en inbis it. Eftersom jag dratt ett pass på min kära cykel och dusch på det kände jag inte för varm dryck.. Å den är supergod!! Kan varmt rekommenderas!!


Har suttit en stund och surfat runt på min släktings Patrics fina släktforskarsida. Han har uppdaterat och lagt in en massa fina bilder jag inte sett förut. Såhär i Allhelgona-tider känns det bra och minnas och se de som inte längre finns. 


En härlig dag är snart till ända. Den kommer att avslutas med lövbiff och en bea, dock inte hemgjord. Jag sa ju, ska inte göra ett smack i dag. Jag vet....jag kommer få igen det i mon. Men dammråttorna ligger så snyggt under pallen i hallen....de tycks trivas just där!!!


Go kväll!!!!


 

Jag och Stella på Thimons

 

Vackert och svårt att välja....


 

En välfylld tårtmonter....smaskens...


 

Blossas variant för säsongen 2012 - ingefära!!! Mmmmmm....


 

Mormor Sigird och hennes storsyster (eller kusin - får vi nånsin veta) Hanna. Om jag får tycka är de inte ett SMACK lika.....


 


Min äldsta moster Anna-Lisa (som idag är högst välmående och är 88 år) och mormor Sigrid

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards