Alla inlägg den 7 november 2012

Av Sofia - 7 november 2012 21:05

Nu är jag migrerad. Eller rättare sagt min dator! Migrera = flytta över! Visste inte exakta betydelsen så jag fick googla! Jodå - allt är överflyttat - i min familj i varje fall. Alla mina dokument fanns kvar, alla mina mappar och kontankter i Outlooken låg där. Å det underlättar kan jag ju tillägga. Nu är det i varje fall gjort - flertalet datorer på vår avdelning. Operativsystemet har uppgraderats till Windows 2010. Hela utseendet har förändrats inkl många av de program man använder mycket - Outlook, Word, Excel, Power-Point etc. Men det går ju inte lika fort som vanligt när man bläddrar mellan programmen. Man vänjer sig förstås.....


Sen börjar det där jobbet som inte känns så roligt när man har varit borta några dagar. Skrivarna ska hittas och installeras - fick hjälp med min egen lille printer av proffs från Höglandets IT eftersom de lokala inte återfinns på nätverket. Vårt fastighetssystem hade försvunnit ett tag och jag kom väl inte igång med allt som låg efter lediga dagar förrän efter lunch. Men man får skylla sig själv när man åker iväg på roligheter! Tog igen det i kväll och hoppade över föräldrarrådsmötet för att jobba istället. Lessamt men nödvändigt.


Nu är jag så trött så trött och nu ska min sista energi gå till Berg flyttar in..


Tack för er tid och godnatt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards