Alla inlägg den 20 november 2012

Av Sofia - 20 november 2012 20:33

"Gilla" har verkligen blivit ett nytt begrepp... Eller åtminstone ett nyare begrepp i och med Facebook. Man gillar varandras inlägg, foto, kommentarer eller blogglänkar som en lite bekräftelse på att "jag ser dig" och "jag vet att du finns". Å jag "gillar" detta ;)  Konstigt är att det inte finns en "ogilla-knapp". Det kan ju behövas ibland. När någon berättar att det blivit slut med vännen, barnen är sjuka eller att kladdkakan brändes... Det kan man ju inte gilla!! Som komplement får man kommentera en lessen gubbe :(


För att fortsätta detta Fejjan-tema ska jag beskriva min dag med "gilla" och "ogilla". Startar med "ogilla" så får vi ett lyckligt slut.


Ogilla

  • Har ständig före-jul-ångest
  • Har inte hittat några glitter/silver-skor till julkonserterna
  • IT-salen på Stadshuset har blivit dubbelbokad....inför våra kommande excelkurser som vår förvaltning ska genomföra.... (problem är till för att lösas och helst FÖRE psykbryt)

Gilla

  • Min man jobbade natt och är hemma idag när barnen har studiedag. Eliminerar mitt dåliga samvete för att jag jobbade förlänge...
  • Pga av ovan fixas middagen och handlingen! GULD!!
  • En suveränt god laxfilé på Akropolis till lunch tillsammans med bästa Lotta
  • Det är fortfarande inte SNÖ och 20 minusgrader
  • En mycket bra jobbdag med massor av uppgifter uträttade. Budget 2013 - check!!
  • Barnbidraget gled in på kontot....smiter ut rätt fort oxå i och för sig......
  • Min nya klänning inför julkonserterna kommer inom två dagar med Posten!! (Hope it will fit ;)
  • Har börjat träna på "Astrologen" på gitarr - lovely men inte alldeles lätt...
  • Mingelbilderna från Incits användarträff i Stockholm för två veckor sedan publicerades på webben idag. Se nedan! 

Vilken tur att det blev så många fler "gilla" än "ogilla". Kanske inte behövs nån knapp för att inte gilla saker på Fejjan ändå... 


Kram o gokväll!!


 

Mingel och kändiskul!!! Men jag minns inte vad jag fick syn på.....hm....




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards