Alla inlägg den 6 november 2012

Av Sofia - 6 november 2012 16:25

På hemväg från Stockholm - i bil. En otroligt trevlig och intressant användarträff ligger bakom oss. Igår var det många uppiggande föreläsare. Mest imponerad var jag av Gunnar Wetterberg, en välkänd historiker och samhällsdebattör. Har bl.a varit direktör på Kommunförbundet o arbetat vid Utrikesdepartement och Riksrevisionsverket. Han pratade om Sveriges ekonomiska utveckling och fastighetsbubblor under flera hundra år på ett enormt fängslande sätt kryddat med en bräääääkig skånska. Ola Skinnarmo var oxå bra - tro på det du gör, sätt upp mål. Nå dem!! Alexandra Pascalidou var ett energiknippe som moderator.

En synnerligt god middag avnjöt jag innan jag nådde kudden. Avstod Måns Möller pga min jobbiga huvudvärk. Synd!!!! Lite tur kanske - han hade gått hårt åt bordet längst fram vid scenen där jag satt... Synd att missa dans o mingel men vad är väl en bal på slottet??

Idag har vi fått ta del av bra och spännande nyheter presenterat av vår leverantör Incit, vårt fastighetssystem. Träffat folk från andra kommuner och "nätverkat". Det är fler kommuner som har gjort t.ex skolutredningar. Skellefteå kommun hade oxå stängt skolor för att spara kostnader på onödigt stora lokaler för att möta det minskade elevantalet.....OCH kunna bibehålla personal och kvaliteten på undervisningen! Mycket intressant diskussion!!

Ha en fin tisdagskväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards