Alla inlägg den 10 november 2012

Av Sofia - 10 november 2012 17:13

Innan jag fick frukostägget i magen hade NIF's killar vunnit sina två första matcher stort...... Härligt. I skrivande stund håller den tredje matchen på att avgöras och jag väntar med spänning på ett resultat-SMS från min make! Yes - där kom det = 10-0 och VINST igen!!! Great!!!


Å vi har haft en tjejig och mycket mysig dag. Var på Thimons med två andra bandy-mammor och fikade. Gott och trevligt! Tog med lite papper och pennor till Stella och hennes kompis så de kunde rita fars-dags-teckningar när de käkat sina kladdiga godsaker och druckit choklad med vispgrädde (då kunde vi mammor prata lite till).


Efteråt blev jag tillfrågad om jag vill skriva på listor för att inte lägga ned Centralskolan. Nej tack! svarade jag vänligt men bestämt. Enligt tidigare blogginlägg och tidningsartikel är jag ju som känt positivt till HELA förslaget! Jag har sedan funderat mycket på denna s.k "folkomröstning". De som skriver på - har de läst skolutredningen? Är man insatt i hur förslaget ser ut i sin helhet eller rycker man bara ut denna lilla del - nedläggning Central? När man folkomröstar om något...är det inte frågor som gäller ALLA i Nässjö. Äldre människor bosatta i Nässjö med barn och barnbarn i andra kommuner...vad finns argumenten att rösta där? Hm...... Vi får se hur det går? Onekligen spännande!!


Lördagsmys till kvällen. Tid med mina kort och med mina flickor. Efter en underbart go promenad blir det mycket sofftid resten av kvällen. Ladda lite för morgondagen. Första övningen med de härliga tjejerna i TCB-kören till kommande JULKONSERT med Höglandskåren. Ska bli såååååå kul!!


Ps. Idag för ett år sen åkte vi till Egypten..... Säger inget mer... SUCK!!!!!!!!


Kram


 

Två små fika-brudar!! Stella o Signe

 

Systrar som chillar i soffan 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards