Alla inlägg den 8 december 2010

Av Sofia - 8 december 2010 19:45

Rubriken rimmar på "o tiden bara försvinner".. Över huvud taget försvinner alla dagar i december otroligt fort. Vet inte vad det är som speedar upp det men det går fort, fort.... Om man struntar i ALLT som har med julförberedelser att göra - undra om det blir jul ändå?? Tänk om det aldrig slår över till den 24:e från den 23:e?? Jag har ju i alla fall fått min salamikorv i dag. Det luktade gott och MYCKET vitlök så man ska nog inte inta några tunna skivor innan man går till jobbet ; ) Eller så ska man å får vara helt i fred på rummet... Vill jag ju förstås inte... När man jobbar på en serviceförvaltning ska man hjälpa o serva.


Denna vecka har jag blivit totalt neddringd av människor som vill veta sitt lägenhetsnr. Tjena! Med tanke på att man sitter på den informationen och vi har ca 600 ställe så...... Men jag har gjort många människor lyckliga och glada med mitt svar.


Lantmäteriets 4-siffriga lägenhetsnummer var något som startade för c a 2 år sen och antingen måste fastighetsägaren sätta upp "synliga" listor i entréerna alternativt märka upp varje lgh-dörr.. Någon (inte jag) beslutade att listor i entréerna räckte... He, he, he - den kom tillbaka som en boomerang. Samtidigt genomförs denna vecka en mätning på externa samtal till hela kommunen. Min funktion bl.a är med i denna mätning och det innebär att man ska regga sina samtal + koda vad man gör med dem. Enbart info, adm. arbete, utredning etc. Gissa om min statistikstapel är gigantiskt TJOCK!!! Tjoho!!


Ikväll sover jag kl. 21.00 Natti!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards