Alla inlägg den 20 december 2010

Av Sofia - 20 december 2010 20:20

Så sa en av de tre vise som kom fram till stallet i Betlehem. "Hur vis man nu är när man ger guld, rökelse o myrra till en nyfödd" som en herde sa. "Det vill väl ingen bebis ha". Ett mycket välspelat och proffsigt framfört julspel av klass 3 på Åkersskolan. Ljuvliga sånger frejdigt sjunget av glada barn blandat med berättelsen om hur det var den där gången för ca 2010 år sen. Fyndiga repliker som fick en att tänka till... "Nu är jag så trött, så nu orkar jag inte mer" sa Maria. Åsnan svarade:  "Tänk på mig då - jag har ju burit dig halva vägen". När Maria o hennes Josef kom till stallet - det enda härbärget de kunde finna, sa hon: "Urk vad här luktar illa". "Du vänjer dig vid doften" svarade Josef.


När barnen sjöng "En stjärna lyser så klar" fick jag tårar i ögonen. Det är både glädje och sorg i hjärtat. Glädje att få sitta där med familjen o lyssna på en otroligt duktig David som talade med hög röst och tydlig stämma - verkade som han (till skillnad från våra två äldsta döttrar) njöt av att stå inför publik. Sorg känner jag för de föräldrar som aldrig får uppleva sin son som herde, stå framför sin familj i en kyrka och framföra Julens budskap. Men förhoppningsvis finns dessa föräldrar någon annanstans, har det mycket bättre och missar ändå ingenting!


Stella saknades förstås ikväll men som tur är uppträder klass 3 i två omgångar på onsdag för hela Åkersskolan. Då är det hennes tur att se sin duktige storebror!!


Ha en god, god kväll!!!


  

David hälsar alla välkomna till 3:ans julspel i Pingstkyrkan i Nässjö.


  

Hela gänget sjunger!!


  

David och de andra herdarna!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards