Alla inlägg den 13 december 2010

Av Sofia - 13 december 2010 20:22

Det var en riktigt härlig stämning i vårt café Vipan idag. Att få lyssna till den riktiga Lucian (å nu menar jag inte den från Syrakusa utan den från Nässjö). Levande ljus i håret som på nåt sätt symboliserar "äkta" för mig. Men jag skulle ändå inte vilja byta med henne. Fullt med stearin i håret...vilket jag naturligtvis hade tagit om man som 18 lr 19-åring någonsin hade fått vara kandidat och sedan valts till Lucia.  Min kompis Susanne var med i tåget 1988 och enligt var hon har berättat var det högt tempo HELA dagen, hela veckan... Jag var i varje fall Lucia i N:a Sandsjö kyrka en gång på tidigt 80-tal vilket slår det mesta i form av stämning. Finns inget som är så vackert som ett Luciatåg i en kyrka med sin fantastiska akustik.


Akustiken var inte den bästa idag när 140 kommunanställda trängdes i vårt café. Därför var de extra duktiga - Luciatåget! Sjöng hur fint som helst. Sen blev det skinkmacka, kaffe o pepparkaka! God frukost!


Jag var en av de som vann kommunens språktävling.   Va glaaaad jag blev när jag såg det på internsidan SNIKKE idag. Tillsammans med en annan kille får vi varsitt presentkort på Bokia! Tävlingsmomentet var dels att skriva om 3 st obegripliga byråkratiska meningar till vettig svenska och dels att sätta bra rubriker till 3 st textrader. Dessa moment är ju verkligen min grej och så fantastiskt kul och när resultatet blir vinst är det xtra roligt!!!!


I morgon är det Lusse i Stellas förskoleklass. Det är inte mycket "äkta" med tanke på alla ljuskronor i plast men det är såååå kul att se de små, inte alltid helt koncentrerade på uppgiften men ändå. Rätt var det är har tre tärnor det lilla elljuset i munnen. Men det är så tjusigt ändå!!


Ha en go kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards