Alla inlägg den 6 december 2010

Av Sofia - 6 december 2010 19:58

Skum rubrik - I know!! Fick ett mejl idag. Av en f.d kollega. "Salamileverans" stod det på rubrikraden. Från den avsändaren brukar jag få antingen förfrågan om vi ska äta lunch eller sån där fyndiga skämtmejl. Naturligtvis trodde jag det var ett skämtmejl. Men allt eftersom jag lästa började det gå upp för mig att jag faktiskt har beställt en salmai till ett värde av 165 kr. Då ramlade poletten ned. Var ju på After-Work för några veckor sen och två i gänget hade tjejer i 8:an som sålde salami-korvar för sin skolresa. Minnet är gott men kort!! Men helt plötsligt började jag längta efter salami! Kanske beroende på att det inte blev nån reda med lunchen idag... Förmodligen beroende på att salami är så gott. Längtar redan till leveransen!!!


Ikväll blev det inte nån salami... MEN det blev mackor med bacon, mozzarella, lök, färsk och soltorkad tomat! Fantastico - det är en av Ulfs o mina vardags-kvällsmats-rätter när vi vill ha det lite lyxigare än yoghurt, ägg och knäcke...


Kanske vi firar lite ikväll! Att utvecklingssamtalet för Elin gav såna lovord. Hade hon pratat lite mer på lektionerna skulle hon ha a lot av MVG istället för VG. He, he - har man hört det förut!! Jag har själv hört det i hela mitt liv. Det är först nu - 40 år gammal som man vågar ta ton och säga vad man tycker på möten etc. Jag kanske däremot inte får MVG i betyg (alltid) men ibland så ; ) Så Elin - prata på lite även om du är helt helt OK och underbar med GODKÄND! För oss är du ändå bäst!


Kramar från stolt mamma

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards